Resepi Menu Anak Demam dan Tidak Sihat yang Menyelerakan

Siapa yang tak risau bila anak sakit, ibu perlu luangkan masa bersama mereka

Puas buat bubur untuk anak demam, anak pun dah naik muak.

Nak masak apa lagi ye? Cukup pakejnya, demam, batuk dan selsema, jadi, nak makan lauk-lauk yang biasa kita makan, memang tak berapa sesuai kan?

Siapa yang tak risau bila anak sakit, ibu perlu luangkan masa bersama mereka

Siapa yang tak risau bila anak sakit, ibu perlu luangkan masa bersama mereka

Hari ni, Aiman dan Amni batuk batuk lagi. Jadi saya buat bihun sup resepi tanpa tumis untuk elakkan dari banyak minyak yang gatalkan tekak.

Resepi sup simple saya :

  1. Masukkan bebola ikan, bebola ikan campur sayur dan udang/ayam ke dalam periuk.
  2. Masukkan potongan bawang besar.
  3. Masukkan carrot/brocolli/apa2 sayur.
  4. Rebus 5 minit dan campurkan sedikit sos tomato.
  5. Masukkan garam secukup rasa.
  6. Masukkan telur 🙂

Taraaaa.. dah siap!

Berselera anak makan sebab ada rasa sos tomato tu sebagai perisa. Inilah yang buat mereka hirup dengan laju!

IMG_4316

Khusyuk makan

IMG_4317

Eh, Amni sedar mama tangkap gambar

IMG_4321

Air Milo Mealshake yang bagi tenaga dan vitamin pada Aiman

IMG_4323

Senang je bancuh, 2 scoop mealshake dan 2 scoop milo memang sedap!

Budak-budak ni, yang penting masa tak sihat, sediakan breakfast yang berat dan menyelerakan supaya sarapan pagi ni bagi tenaga pada mereka untuk beraktiviti sepanjang hari.

Senang nak bagi ubat pada mereka 🙂 Saya memang tetap bagi ubat sebab pada saya, ubat untuk merawat, vitamin untuk cukupkan nutrisi yang kurang setiap hari.

Mealshake ni tambahkan selera makan juga tau.

Anak-anak akan sentiasa ada rasa nak makan walaupun sedikit sebab Mealshake ni menambahkan selera makan.

Semoga mencuba resepi bihun sup simple saya hari ni buat anak-anak yang tidak sihat dan kurang berselera untuk makan.

Moga cepat sembuh anak-anakku!

Selingan, ni sharing kawan-kawan saya dari Sabah, tentang anak-anak mereka yang susah sangat nak makan, macam Aiman.

Memang hati ni risau kalau anak tak selera makan, tambah-tambah bila demam, kan? Solusinya memang saya bagi Mealshake masa demam kurang-kurang bekalkan tenaga berpanjangan pada anak-anak saya ni.

 

Semoga ibu-ibu dah tak risau lagi ya!

 

Salam sayang,

Ainul Malik

016-3353567

WAHM, penjual Vitamin Semulajadi yang Selamat dan Berkesan

 

(Visited 3,219 times, 6 visits today)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge